Op héél korte tijd en toch geen haastwerk
Consensio bouwt en implementeert, samen met de klant, authentieke en vernieuwende klantenconcepten. Voor een nieuwe publicatie rond waardegedreven verkopen was heel snel – lees: binnen de twee dagen – copy nodig. Consensio nam contact op met Schrijf.be, en kreeg wat het vroeg. Perfect op tijd.
Dorothee Gödeke is consultant bij Consensio, en heeft communicatie als specialisatie: “De deadline voor de nodige hoofdstukken was heel krap. Want we hadden kort daarna een meeting met de geïnterviewde businesspartners. Die wilden tijdens hun bijeenkomst de teksten nalezen en – hopelijk – goedkeuren. Geen tijd te verliezen dus.”
Complexe materie, ruwe input
"De tijdsdruk was niet de enige uitdaging. De inhoud was ook niet echt evident. Neem alleen al de titel: Overbrug de kloof. Waardegedreven verkopen als enig duurzaam antwoord op een complexe (verkoop)werkelijkheid. De copywriter moest zich dus op heel korte tijd een complexe materie eigen maken. En dat via citaten, halve beschrijvingen, en beknopt neergeschreven interviews. Kortom: heel ruw materiaal."
Krappe deadline
"Ik stuurde een mail naar de coördinator van Schrijf.be, waarin ik de situatie schetste. Nadat ik onze copywriter wegwijs had gemaakt in onze corebusiness, benadrukte ik nog eens de deadline. Gelukkig was hij niet onder de indruk (lacht). Op basis van het beschikbare bronmateriaal ging hij meteen aan de slag. Schrappen, schuiven, kneden en vormgeven was de boodschap."
Passende puzzelstukken
"Nog diezelfde dag en avond kreeg ik teksten binnen. Die waren zo goed als af: de toon was juist, en er zat een duidelijke lijn in. De Schrijf.be-copywriter had de puzzelstukken perfect in elkaar gepast. Ook de baas was tevreden. De copywriter moest achteraf maar één interview bijschaven."
"Conclusie? Ik was onder de indruk van de snelheid, zéker omdat het resultaat géén haastwerk was. Binnenkort komt er opnieuw schrijfwerk op ons af, en dan doen we zeker weer een beroep op Schrijf.be. Hopelijk met wat meer tijd nu." (lacht)